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홀리데이 쇼핑 시즌의 디지털 전환-The Digital Transformation of Our Holiday Shopping Season

by 알렉시안 2022. 5. 10.
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"디지털 트랜스포메이션"이라는 용어는 비즈니스에서 많이 사용되며, 그 개념은 수년 동안 존재했지만, 오늘날 코로나19 범유행의 결과로 그 어느 때보다 많이 논의되고 있다. 디지털 전환은 기업이 비즈니스 및 시장 변화에 빠르게 적응하고 빠르게 진화하는 환경에서 경쟁력을 유지할 수 있도록 소프트웨어를 채택하는 것을 의미합니다. 온라인상에서 상품과 서비스를 판매하기 위해 전자 상거래 웹사이트를 개설하는 지역 상점들, 온라인 예약 도구와 가상 방문 옵션을 웹사이트에 추가하는 동물원이나 박물관 같은 지역 명소를 위한 온라인 주문 기능을 소개하는 식당들은 모두 디지털 전환의 사례들이다.대부분의 시장 부문은 디지털 전환의 영향을 받았으며, 금융 서비스 산업도 다르지 않습니다. 소매 은행과 신용 조합과 같은 전통적인 제공업체는 고객이 자신의 계좌에 액세스하고 일상적으로 사용하는 서비스를 통해 빠르고 안전하게 서비스를 결제할 수 있도록 진화했습니다.e-앱을 디지털 지갑으로요. 팬데믹은 금융 서비스 회사들로 하여금 빠르게 움직이게 했고, 결과적으로 소비자들이 머물 것으로 기대하는 새롭고 향상된 디지털 경험의 문을 열게 했다.소비자들이 올해 "새로운 정상" 명절 쇼핑 시즌을 준비하는 동안, 소비자들이 쉽게 재정을 관리하고, 안전하게 구매하도록 돕는 동시에 경쟁력을 유지하기 위해 오늘날의 혁신적인 금융 서비스 회사들이 지원하는 세 가지 주요 동향에 대해 알아봅니다.비접촉식 결제비접촉식 지불 옵션의 채택은 소비자들이 사회적 거리를 두고 상점에서 다른 사람들과의 긴밀한 접촉을 제한함에 따라 전염병 기간 동안 급증했다. 실제로 미국 상인의 70%는 팬데믹의 결과로 고객이 탭 앤 고(Tap-and-go) 또는 모바일 앱 결제 옵션을 요청하고 있다고 말합니다(아메리칸 익스프레스, 2020). 비접촉식 결제를 통해 소비자들은 무선주파수 식별(RFID) 또는 근거리 무선 통신(NFC) 기술이 적용된 실물 카드, 웨어러블 또는 스마트폰을 결제 키오스크에 빠르게 두드려서 실물화폐를 사용하거나 키오스크에 신용카드를 삽입하는 것을 피한다. 이 빠르고 편리한 결제 옵션도 사라지지 않고 있다. 전 세계 소비자의 거의 절반(46%)이 비접촉식 결제를 지원하는 신용카드로 기존 신용카드를 바꿨고 74%는 팬데믹 이후 비접촉식 결제 옵션을 계속 사용할 것이라고 밝혔다(마스터카드, 2020).임베디드 결제비접촉식 결제를 한 단계 더 진행하면, 더 많은 브랜드가 모바일 앱 경험과 임베디드 결제 옵션을 제공함에 따라 소비자는 이동 중에 자신의 은행 계좌를 사용하여 상품과 서비스를 구매하는 과정이 훨씬 더 쉽고 합리화될 것으로 기대할 수 있다. 우버를 타거나 인스타그램 카트를 통해 식료품을 사는 것과 마찬가지로, 임베디드 결제는 서비스가 완료된 후 신용카드를 긁거나 심지어 스마트폰을 키오스크에 터치할 필요 없이 자동으로 수행된다. 보다 광범위하게는 임베디드 금융 또는 임베디드 뱅킹은 금융 서비스 회사가 2025년까지 2020년보다 10배 증가한 2,300억 달러의 매출로 성장함에 따라 잡을 수 있는 새로운 기회입니다(Lightyear Capital, 2021).원활한 옴니채널 구매 미국 소비자의 절반 이상(58%)은 현재 백신이 널리 보급되어 있기 때문에 1년 전보다 매장에서 쇼핑하는 것이 더 편안합니다(NPD Group, 2021). 오늘날의 온라인 구매 습관과 함께, 하이브리드 구매 활동은 금융 서비스 제공업체의 복잡성을 가중시킨다. 예를 들어, 소비자들은 레지스터의 QR 코드를 스캔하여 실제 팝업 숍에서 구매할 수 있다. 그들은 나중에 팝업 숍에서 더 많은 아이템을 주문하고 대신 상점의 전자상거래 사이트를 통해 주문하기를 원할 수도 있다. 왜냐하면 그들은 더 이상 쇼핑을 하지 않기 때문이다. 결제 제공업체와 은행은 사기 가능성이 있는 거래를 언제 표시할지 아는 것에서부터 즉시 결제 처리에 이르기까지 구매 시점에 어떠한 마찰도 추가하지 않도록 해야 한다.이러한 기능 중 어느 것도 금융 서비스 회사와 소매업체 및 결제 인프라 제공업체를 연결하는 정교한 기술 시스템이 백그라운드에서 운영되지 않으면 가능하지 않습니다. 신속한 변화를 위한 소프트웨어 개발 프로세스는 금융 서비스 회사가 새로운 고객 대면 기능을 제어하고 이를 테스트하고 개선하면서 경험을 중단하지 않고 반복적으로 도입할 수 있도록 보장하는 데 필수적입니다. 또한 디지털 제품 및 서비스에는 애플리케이션 프로그래밍 인터페이스(API)를 사용하여 유연한 지원을 제공하고, 원하는 경우 컨테이너 오케스트레이션을 통해 확장하며, 보안을 강화하기 위한 클라우드 기반 인프라가 필요합니다. 이러한 계층이 마련되면 금융 서비스 회사는 인공지능을 사용하여 개인화된 경험과 기능을 자동화할 뿐만 아니라 사용, 이슈 및 기회를 설명하는 데이터를 구성하고 분석할 수 있게 된다.디지털 t의 결과로 인한 혁신의 속도

 

 

 

The Digital Transformation of Our Holiday Shopping Season


(EastBanc Technologies) – The term "digital transformation" is used a lot in business, and while the concept has existed for years, it’s discussed more than ever today as a result of the COVID-19 pandemic. Digital transformation describes a company’s adoption of software so it can adapt quickly to business and market changes and stay competitive in a rapidly-evolving landscape. Local brick-and-mortar stores opening e-commerce websites to sell products and services online, restaurants introducing online order capabilities for takeout and local attractions such as zoos and museums adding online reservation tools and virtual visit options to their websites are all examples of digital transformation in action.Most market sectors have been touched by digital transformation, and the financial services industry is no different, with traditional providers, such as retail banks and credit unions, evolving to allow customers to access their accounts and pay for services rendered quickly and securely via the services they use in their day-to-day, from rideshare apps to digital wallets. The pandemic forced financial services companies to move quickly and, as a result, opened the door to new, improved digital experiences that consumers expect are here to stay.As consumers prepare for this year’s "new normal" holiday shopping season, read on to learn about three of the top trends today’s innovative financial services companies are supporting during the holidays — and beyond — to stay competitive while helping consumers easily manage their finances, stay safe and make purchases securely.Contactless PaymentsThe adoption of contactless payment options skyrocketed during the pandemic as consumers looked to socially distance and limit close contact with others in stores. In fact, 70 percent of merchants in the U.S. say their customers are requesting tap-and-go or mobile app payment options as a result of the pandemic (American Express, 2020). With contactless payments, consumers avoid using physical money or inserting a credit card in a kiosk by instead quickly tapping a physical card, wearable or smartphone with radio frequency identification (RFID) or near- field communication (NFC) technologies to a payment kiosk. This fast and convenient payment option is not going away either; nearly half of global consumers (46 percent) have changed their usual credit card for one that supports contactless payments, and 74 percent say they will continue to use contactless payment options post-pandemic (Mastercard, 2020).Embedded PaymentsTaking contactless payments one step further, consumers can expect that the process of using their bank accounts while on-the-go to purchase their goods and services will get even easier and streamlined as more brands offer mobile app experiences and embedded payment options within them. Much like taking an Uber or buying groceries through Instacart, embedded payments are conducted automatically after a service is complete and without having to swipe a credit card or even tap a smartphone to a kiosk. More broadly, embedded finance, or embedded banking, is an emerging opportunity for financial services companies to seize as the segment grows to an expected $230 billion in revenue by 2025, a 10x increase from 2020 (Lightyear Capital, 2021).Seamless Omnichannel PurchasesMore than half of U.S. consumers (58 percent) are more comfortable shopping in stores today than they were a year ago because vaccines are now widely available (NPD Group, 2021). Coupled with today’s online buying habits, hybrid purchasing activity adds complexity for financial services providers. For example, consumers may make a purchase at a physical pop-up shop by scanning a QR code at the register. They may later want to order more items from that pop-up shop and do so instead via the store’s e-commerce site because they are no longer out shopping. Payment providers and banks must ensure that they do not add any friction at the point of purchase, from knowing when to flag a potentially fraudulent transaction to processing payments immediately.None of these capabilities are possible without sophisticated technology systems operating in the background that connect financial services companies to retailers and payment infrastructure providers. Agile software development processes are a must for financial services companies to ensure they can introduce new customer-facing features with control and the ability to test and improve them iteratively without disrupting the experience. Digital products and services also require a cloud-based infrastructure to provide flexible support using application programming interfaces (APIs), scale via container orchestration if desired, and added security. With these layers in place, financial services companies will be able to organize and analyze data illustrating usage, issues and opportunities, as well as automate personalized experiences and features using artificial intelligence.The pace of innovation as a result of digital transformation is not going to slow down after this year’s holiday buying season or anytime soon because consumers are now accustomed to more convenient and personalized experiences. While this is great news for consumers, the pressure has never been higher for financial services companies to evolve legacy systems, adapt their business models and align themselves with partners to seamlessly support customers wherever they are managing their finances and spending money, in-person and digitally. 

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